22 Ekim 2011 Cumartesi

dayanamıyorum artık...!

evir çevir yukarıdan aşağı oku pankart yap yırt çöpe at defalarca söyle köküne in ...
duyguların doruğa ulaştığı anda çoğunlukla olumsuz az da olsa olumlu durumlarda anlık dile gelim cümlesidir.
dayanamıyorum artık...
dayanma eylemi bütün ağırlığın kollara verilerek bir yere yaslanma anlamına gelen vücut duruşudur.
bu fiile getirilen olumsuz ek ile katlanamamak sabredememek kelimeleriyle eş tutulan bir eylem haline getirilmiştir.
dayanamıyorum...
genellemeye vurduğumuzda azlıkla mutluluk duygusunun taşma noktasında sarılma öpme oynama gibi eylemlerin başına getirilir -dayanamıyorum kurtlarımı döküvereyim. -dayanamıyorum vallahi öpeceğim.
çoğunlukla ise bedensel ağrıyı, kızgınlığı,siniri,şiddeti,üzüntüyü ifade ederken dökülüverir dilimizden.
en son duyduğumun anda cevaben bende dayanamıyorum artık demiştim.
sanırım bu anlık dile gelim cümlesini her önüme gelen durumlar için kullanmayacağım ağırlığının farkına vardım.
biri size başında özne olmadan bu cümleyi kurarsa sorun yok yani var da yoktur o masadan birlikte kalkarsınız rahat olun .
ama eğer bu cümlenin başına adınız konarak telaffuz edildiğini duyuyorsanız dayanılamayan durumun muhatabı sizsiniz ve devamın da karşınızdaki sizi öpüp boynunuza sarılmadı ise arkanıza bakmadan kaçın...
zira duyacaklarınız duymak istemediklerinizin kılıfıdır, kıvrıla kıvrıla son halini almıştır...
kaldı ki bunları duyacağıma ölsem daha iyi, öldürsem kanım akmaz ikileminin çıkmazı beyninizi kemirmeye başlayacak, kaçın...
başaramadıysanız yandınız.
sinirden büzüşen beyniniz rahatlatmak için harcayacağınız zamanın devamında vay arkadaş ben neymişim moduna girecek idrak süresince duyduklarınızı hazmetme eğiliminiz sizi yiyip bitirecek demektir.
karşınızdakini ne kadar samimi hissettiğinizden tutunda insani duygunuzdan kaynaklanan vicdan muhasebesine varan uçurumun kenarında düşüncelerin kabuslara dönüştüğü kendinizi bile idam suçlusu kabul edebileceğiniz kısa ama sancılı bir dönemdesiniz.

26/09/2011
Çiğdem K.
nemi oldu...
  yarım kaldı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder